Hummer H1 and Hummer EV

  • Для полноценного использования форума - авторизуйтесь под своей учетной записью или зарегистрируйтесь.
    После этого вам станут доступны все функции форума, включая просмотр статистики новых сообщений, галерея, календарь событий, просмотр скрытых ссылок и прочий функционал.
1 Дек 2009
680
90
37
Oct 29, 2020 Mike Burroughs, stanceworks.
Hummer EV touts some incredible specs, bringing to light some of the phenomenal aspects of electric vehicles without some of the inherent drawbacks, such as a concern for weight... incredible off road prowess, thanks to things like the ability to crab-walk, under-body camera systems, and the ability to run 37” tires stock. It’s a machine that aims to carry the torch of the original Hummer, at least from a civilian aspect.
There are some impressive similarities, truth be told. Similar to the original HMCO topless H1s, the Hummer EV touts what they call the “infinity roof” which, in laymen’s terms, is a quad targa top for al fresco driving. Both the approach and departure angles are rather impressive, just like its predecessor, and despite being electric, it touts a 28” water fording depth. Perhaps most impressive is its range: at 350 miles. Truth be told, it’s also relatively close to what a dual-tank turbo diesel H1 will do: about 400 miles, give or take.
Now fitted with absolutely massive 40” Nitto Trail Grapplers wrapped around Black Rhino Armory wheels, and with a slew of supporting mods both inside and out, the H1 is ready to go anywhere… including down the street to meet its successor, which just so happened to make an appearance just a block away from the shop. Not wanting to waste the opportunity, I grabbed the keys and drove over. Without hesitation, the Hummer EV team was excited and supportive: we parked the trucks together for what are likely the first photos of the trucks together, period.
Press photos DO admittedly make the Hummer EV look large, but the first impression is this: it’s not. Not compared to the original monolith, anyway. That says something, too, as contrary to popular belief, the H1 isn’t that big of a vehicle. The Hummer EV is relatively close in height. If it weren’t for the lift and 40” tires, the trucks would likely be the same.
Width, of course, is no match, but in the same breath, the same goes for overall presence. Perhaps it’s simply the H1 owner in me, but I fully expected the EV to be similar, dimensionally. It looks massive on its own, but parked next to the H1, well, not so much.
Let’s be fair though, the H1 does look massive parked next to anything, despite what my measurements may argue. The Hummer EV does, in any case, seem like a logical successor to the original Hummer, no matter what way you cut it. Sure, a thundering Duramax diesel may feel more “at home,” but this is the Hummer of the future, and there’s no doubt that its performance and capabilities are unmatched by anything that burns fossil fuels. The technology embedded within it makes for a truck that is just, if not far more capable than the legendary H1, and makes for a far more tame, manageable vehicle, too. Priced at $112,000 for the launch edition, the Hummer EV isn’t cheap, but neither was the H1 when it was new. Rumor has it that there’s a wagon coming, too…
 

Вложения

  • GMC-Hummer-EV-H1-Comparison-637.jpg
    GMC-Hummer-EV-H1-Comparison-637.jpg
    1,1 MB · Просмотры: 108
  • GMC-Hummer-EV-H1-Comparison-680.jpg
    GMC-Hummer-EV-H1-Comparison-680.jpg
    1.021,9 KB · Просмотры: 108
  • GMC-Hummer-EV-H1-Comparison-705.jpg
    GMC-Hummer-EV-H1-Comparison-705.jpg
    1,1 MB · Просмотры: 99
  • GMC-Hummer-EV-H1-Comparison-713.jpg
    GMC-Hummer-EV-H1-Comparison-713.jpg
    1,1 MB · Просмотры: 100
возможно это из-за колес. H1 на 40. EV непонятно это 35 или 37. но Н2 рядом со стоковым Н1 по детски не смотрится
 

Вложения

  • H1 and H2.jpg
    H1 and H2.jpg
    41 KB · Просмотры: 50
еще бы трехдверку выпустили. только нормальную. укороченную, а не короткую
 

Вложения

  • GMC-Hummer-EV-Single-Cab-Rendering-002-Side-Profile-1024x768.jpg
    GMC-Hummer-EV-Single-Cab-Rendering-002-Side-Profile-1024x768.jpg
    192,2 KB · Просмотры: 19
конечно. мне вообще кажется, что EV будет особенно смотреться на 37 пикапом 2д с удлиненной кабиной(не как HMC2, а как XLC2 кабины шли)
 
Обкатывают )
Вы должны быть зарегистрированы для просмотра прикрепленных изображений

Вы должны быть зарегистрированы для просмотра прикрепленных изображений

Вы должны быть зарегистрированы для просмотра прикрепленных изображений
 
Последнее редактирование:
Вы должны быть зарегистрированы для просмотра прикрепленных изображений

Даже концепт 2000 брутальнее!:)
 
  • Sad
Реакции: Rudolf
Даже концепт 2000 брутальнее!:)
А что удивительного что концепт 2000 брутальнее? Тогда по другому не получалось. Его рисовали с хаммера. Во времена когда хаммер был хаммером. К нему были причастны люди по настоящему знающие, что такое хаммер. Тогда абы к чему такое имя было не прикрепить. Как минимум это должно было выглядеть мах круто.
Брутальности в облике 0! Не вставило.
В сравнении с чем? И какие тогда из ныне выпускаемых машин доступные новыми для покупки частными гражданскими лицами можно считать брутальными? Наиболее брутальные Silverado 2500/3500 gen 4 и GMC Yukon gen5. Но я бы не сказал, что они брутальнее EV...
 

Вложения

  • Hummer H2 SUV Concept 2002 posters 576277-big.jpg
    Hummer H2 SUV Concept 2002 posters 576277-big.jpg
    24,6 KB · Просмотры: 24
Последнее редактирование:
В исполнении вагон будет выглядеть брутальнее, все-таки 2021 год на дворе, надо брать это в расчет.
 
корму скорее всего и на траке переделают. если не сразу, то в процессе или при рестайлинге от текущей кормы отойдут. а на роль 2021(а правильнее 2022) прототип 2000 подошел бы как минимум не хуже, чем EV. Но все познается в сравнении. Кмк когда говорят EV не брутален его сравнивают как минимум с Н2. Выпустив Н2 GM задали планку и теперь все что ниже этой планки воспринимается не брутальным. Но Н2 и не мог тогда выйти другим. Не имел на это права. Если GM назвала бы именем "Hummer EV" любой серийный трак или SUV которые считаются очень брутальными(например новые 2500/3500 Сильверадо или новый Юкон) начались бы разговоры, что брутальности в новом Хаммере ноль.
 
Последнее редактирование:
October 15,2021
The monthly GM Service Know-How Emerging Issues seminars provide service/technical information on current issues and GM certified repairs. The latest service topics from GM Brand Quality and Engineering covered in the October seminar include a first look at the new 2022 GMC HUMMER EV...
 

Вложения

  • EV GM SI Oct 27, 2021 HUMMER EV.png
    EV GM SI Oct 27, 2021 HUMMER EV.png
    155,3 KB · Просмотры: 23